چرا تبلیغات شما باید متفاوت باشند؟2025-02-10
استراتژی تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ ۷ نکته مهم که باید بدانید آکادمی آمانج
بنابراین تبلیغات علاوه بر ایجاد وفاداری بیشتر تیم فروش، به رشد کسب و کار نیز کمک می کند. آگهی ها به مشتری میگویند چه چیزی نیاز دارد و چرا باید نسبت به خرید اقدام کند. میتواند به خرید یک جفت کفش منجر شود یا ارائه تعمیرات تخت خواب بادی! با استفاده از کمپین ها میتوانید چه در دنیای مجازی و چه در دنیای واقعی با شرکت های دیگر رقابت کنید و مشتریان بیشتری بدست آورید.
آتلیه نگار یکی دیگر از آتلیههای معروف شیراز است که تجربه گستردهای در زمینههای مختلف عکاسی دارد. این آتلیه به خاطر سابقه طولانی و رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارائهشده، به عنوان یک انتخاب برتر در نظر گرفته میشود. آتلیه نگار در ارائه خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیز فعالیت دارد و با استفاده از تجهیزات حرفهای، تصاویری دقیق و با جزئیات بالا ثبت میکند.
Colgate برای ارتباط بهتر با مشتریان خود تبلیغات آگاهی و آموزش ایجاد کرد. اگر عاشق بازاریابی هستید، پس مطمئناً این نمونههای تبلیغاتی که در ادامه میآید را دوست خواهید داشت. ما برخی از برندهای برتر را انتخاب کرده و بهترین تبلیغات آنها را ارائه کردهایم.
فروشگاههای آنلاین برای جلب توجه بیشترین تعداد مخاطب، باید راهحلی را برای مشکلات و دغدغههای روزمره مخاطبان خود بیابند. سپس با استفاده از تبلیغات مؤثر، این راهحل را به کاربران نمایش بدهند. پیامهای تبلیغاتی بسته به پلتفرمی که برای بازاریابی استفاده میشود تنها به اندازه چند ثانیه برای انتقال پیام فرصت دارند، زیرا به طور معمول افراد زمان زیادی را برای پردازش پیامهای تبلیغاتی صرف نمیکنند. تجربهای که کسب و کارها با استفاده از محتوای شخصیسازی شده بر اساس ویژگیهای شخصی، رفتارها و دادههای قبلی مخاطبان برای آنها فراهم میکنند، در موفقیت آنها تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. استفاده از چتباتها، دادههای ارائه شده توسط کاربران و ابزارهای دیگر برای شناخت آنها، تولید محتوای شخصیسازی شده و پیشنهاد بهترین محصولات یا خدمات به آنها برای کسب و کارها ضروری است.
همانطور که گفتیم، تبلیغات ایمیلی را میتوان شکل مدرن ارسال تبلیغات به شکل مستقیم برای مخاطبان دانست. بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ از استراتژیهای مؤثر بازاریابی دیجیتال است که میتواند مخاطبان راغب را به مشتریان همیشگی و وفادار برندها تبدیل کند. امروزه بیش از چهار میلیارد نفر در سراسر دنیا از اینترنت استفاده میکنند و گفته میشود که میزان استفاده از اینترنت از سال ۲۰۰۵ تا کنون بیش از ۳۰۰ برابر افزایش داشته است.
همۀ اینها به این معناست که شما در سطح بهینۀ خود عمل میکنید و نتیجۀ بهتری در انتظار شماست. کارایی زمانی در تجارت به وجود میآید که شما دائماً مراقب قدمهای رقبای خود باشید و مدام از خود بپرسید چه استراتژی، نوآوری یا تغییراتی اعمال کنم تا مشتریانم جذب من شده و فقط مرا انتخاب کنند. بسیاری از گزینههای تبلیغات دیجیتال به شما کمک میکنند بودجۀ خود را تنظیم کنید و فقط بهازای دریافت کلیک، هزینه پرداخت میکنید. مانند تبلیغات کلیکی (PPC)، به این ترتیب، تبلیغات میتواند نقش مهمی در بهبود سود کلی شرکت شما نیز داشته باشد.
اگر تبلیغات ایمیل را به درستی اجرا نمایید از مزایای زیر بهره مند میشود. پیش از راهاندازی کمیپنهای تبلیغاتی، بهتر است ابتدا پاسخ پرسشهای زیر را بیابید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در این مرورگر، برای زمانی که دوباره دیدگاهی می نویسم. این پرسش نیاز به توضیحات کاملی دارد که در مطلب (بهترین سامانه پیامک کدام است ) به آن اشاره شده است.
روش تبلیغات اصولی بهمراه مزایا و معایب
اما چگونه این اتفاق میافتد؟ تبلیغات با ایجاد آگاهی در مورد محصولات یا خدمات، جلب توجه مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید، بهطور مستقیم بر افزایش فروش تأثیر میگذارد. بارها کسب و کارهایی را میبینیم که در تلویزیون و شبکههای تبلیغاتی گران، تبلیغات میکنند، ولی هنگامی که به وبسایت آنها مراجعه میکنیم، کیفیت پایین تصاویر و وبسایت باعث دلزدگی میشود. لوگوهایی را مشاهده میکنیم که عملاً معنی خاصی ندارد و مفهوم خاصی را منتقل نمیکند. شما در ابتدای مسیر کسب و کاری خود میبایست توجه ویژهای بر روی این موضوع داشته باشید.
در نتیجه، اگرچه ممکن است برخی از کسبوکارها بدون تبلیغات به موفقیتهای کوتاهمدت دست پیدا کنند، اما برای دستیابی به موفقیت پایدار و رشد مستمر، سرمایهگذاری در تبلیغات ضروری است. برای فهم بهتر از اینکه چرا باید تبلیغ کنیم؟ بهتر است ببینیم چرا تبلیغات برای رشد کسبوکار ضروری است. تبلیغات صرفاً یک هزینه نیست؛ بلکه سرمایهگذاری است که میتواند آینده کسبوکار را تضمین کند. فروش بیشتر، مورد بسیار مهم در فایده تبلیغات است؛ به گونه ای که اگر فروش خوبی از کمپین دریافت نکنید، بهتر است استراتژی خود را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که در بالاتر اشاره شد، مشتریان جدید یکی از فایده های تبلیغات هستند که برای هر کسب و کاری، موضوع حیاتی به شمار میروند.
روشهای تبلیغات آنلاین
تمرکز بر تجربه کاربری و تبلیغات تعاملی به مشتریان کمک میکند تا از طریق تبلیغات آنلاین، تجربه کاربری جذابی داشته باشند و با محصولات یا خدمات برند بیشتر ارتباط برقرار کنند. پس از آن، شما باید اکانت خود را بر اساس نیازی که دارید، شارژ کنید. شما بهغیر از تبلیغات ویدئویی، در سایر کمپینها برای نمایش هزینهای پرداخت نمیکنید.
شاید هم میخواهید روی سئو و رپورتاژ بودجه بگذارید؛ «تریبون» این امکانات را برایتان فراهم میکند. هر کاری میکنید و هر محصولی دارید، لازم است برای اینکه افرادی را راضی به استفاده از خدمات خود کنید، از تبلیغات استفاده کنید. همین لغت کوچک، این روزها دنیای بزرگی برای خود ساخته است و تنوعی را که این روزها در امر تبلیغات داریم، کمتر زمانی شاهد بودهایم.
{معرفی بهترین آتلیههای عکاسی در شیراز
|}اینجا فقط مسئله این است که جلوی چشم آنها ظاهر شوید یا در نتایج جستوجو از دید آنها پنهان بمانید. اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه میروید! با این کار نهتنها باعث آزار مشتری میشود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب میزنید. فروش نایکی از ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۱۹۸۸ به ۹.۲ میلیارد دلار در کمتر از ۱۰ سال رسید. این کمپین ثابت کرد که یک پیام ساده و ارتباط واقعی با مخاطب، میتواند دنیای کسبوکار را متحول کند. دنیای تبلیغات و برندینگ همواره در حال تغییر است؛ به همین دلیل بسیاری از کسبوکارها برای حضور موثر و مداوم در این فضا، موظف هستند سوار بر موج جدیدترین ترندهای تبلیغاتی شوند.
در واقع تبلیغات راهی برای ایجاد تعامل با مخاطبان یا مشتریان است که باعث آگاهی آن ها می شوندو در نتیجه درآمد سازمان افزایش پیدا می کند. علاوه بر آن تبلیغات باعث رشد مشتری و جذب مشتریان وفادار نیز می شوند. بنابراین تبلیغات ابزار مهمی برای کسب و کار ها جهت ارتباط با مشتریان برای رسیدن به اهداف فروش و بازاریابی است. بهترین تبلیغات دنیا را به خاطر آورید که چطور برخی از برند ها مشتریان وفادار خود را جذب کرده و روز به روز صنعتشان گسترده تر می شوند. در این روش، کسب و کارها با ارسال ایمیلهای مختلف به مخاطبان، برند و محصولات یا خدمات خود را به افراد معرفی میکنند. خبرنامههای ایمیلی، کمپینهای تبلیغاتی ایمیلی و اطلاعرسانی به کاربران درباره رویدادها و کمپینهای فروش ویژه از انواع رایج کمپینهای بازاریابی ایمیلی محسوب میشوند.
اولویتبخشی به «در دسترس ساختن محصولات» (Accessibility) در سال ۲۰۲۲ میتواند برند شما را از رقیبان متمایز کند. به رفع موانع کاربری محصولات برای تمام کاربران از طریق طراحی سیستمها، ابزارها و تکنولوژیهای مختلف، ایجاد «قابلیت دسترسی دیجیتال» (Digital Accessibility) گفته میشود. در واقع، بهینهسازی محصولات برای بهبود قابلیت دسترسی باعث میشود که افراد کمتوان یا دارای معلولیت نیز بتوانند به سادگی از آنها استفاده کنند. همانطور که پیشتر گفتیم، «تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click | PPC Advertising) شکلی از تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که به منظور افزایش ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو انجام میشود. در این شکل تبلیغات، کاربران با جستجوی کلمات کلیدی خاص یا بازدید از صفحههای وب خاص، تبلیغات شما را مشاهده میکنند و با کلیک کردن روی آنها، به وبسایت شما هدایت میشود. سپس شما بهازای هر کلیک روی تبلیغات، مبلغی را به پلتفرم تبلیغکننده میپردازید.
- با تخصیص دادن پول کافی و استفاده از مناسبترین کانال، میتوانید به نتیجهای که انتظار دارید برسید؛ یا حداقل وضعیت حاضر را بهبود ببخشید.
- کسب و کارها همواره از تبلیغات استفاده می کنند تا تاثیرگذاری و فروش خود را بیشتر کنند.
- تقریباً 140 سال پیش، کارتپستال یک روش و شکل مدرنی از تبلیغات محسوب میشد، اما امروزه برندها روی ساخت رباتهای چت برای فیسبوک مسنجر و ادغام هوش مصنوعی در پلتفرمهای بازاریابی و فروش خود سرمایهگذاری میکنند. {
- آتلیه نگین یکی از آتلیههای معروف شیراز است که به دلیل تخصص درزمینهٔ عکاسی پرتره و خانوادگی شهرت یافته است. |}{
- شما باید به طور مداوم نام برند خود و ویژگی های محصولتان را به مخاطبان یادآوری کنید تا شناخته شوید. |}{
- این مقاله را بخوانید تا همهچیز را دربارهٔ بازاریابی پیامکی یاد بگیرید. |}
این آتلیه با تمرکز بر ارائه خدمات عکاسی پرتره و خانوادگی، تجربهای متفاوت از عکاسی را به مشتریان هدیه میدهد. از ویژگیهای برجسته آتلیه ارمغان میتوان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد؛ زیرا در مناطقی از شیراز واقع شده که دسترسی به آن بسیار آسان است. علاوه بر این، آتلیه ارمغان با ارائه بستههای متنوع و انعطافپذیر، امکان انتخاب خدمات متناسب با بودجههای مختلف را فراهم کرده است. مشتریان از قیمت مناسب و کیفیت بالای خدمات این آتلیه اظهار رضایت کردهاند و آن را به عنوان یکی از بهترین آتلیههای عکاسی شیراز توصیه میکنند. در شهری با تاریخ و فرهنگ غنی مانند شیراز، آتلیههای عکاسی نقش مهمی در ثبت لحظات به یادماندنی، ایجاد آثار هنری و ارائه خدمات متنوع عکاسی ایفا میکنند. کیفیت عکاسی و استفاده از تجهیزات بهروز ازجمله مواردی است که تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی عکسها دارد.
نمونههای خاص به شما کمک میکند به مشتریان نشان دهید که چرا محصولات و برند شما ارزش خرید دارند که این یعنی تبلیغات موثرتری خواهید داشت. کلماتی که تبلیغات را تعریف میکردند به یاد بیاورید؛ انتشار و ترویج. تبلیغات نقش مهمی در آگاهسازی مشتریان دارد و همانطور که پیشتر گفتیم یک ابزار قدرتمند برای معرفی محصولات و خدمات است.
آمارها نشان میدهد که بسیاری از کاربران از شرکتها و کسب و کارها میخواهند که نیازها و انتظارات منحصربهفرد مخاطبان را درک کنند. مخاطبان دوست دارند که با کسب و کارهای مورد علاقه خود ارتباط مستقیم و خصوصی و تجربههای منحصربهفردی داشته باشند و در نظر کسب و کارها تنها به شکل آمار و عدد دیده نشوند. مارکترها هر سال تلاش میکنند که با استفاده از دادههای موجود، بهترین «ترندها یا روندها» (Trends) در دنیای بازاریابی و تبلیغات را پیشبینی کنند تا فرصتهای بازاریابی جدید را به کسب و کارها معرفی کنند. زمانی که برای بودجه مدنظر برای کمپینهای تبلیغاتی خود تصمیمگیری میکنید، باید مواردی مانند هزینهها، جریان نقدی و اهداف خود را در نظر بگیرید.
در این مقاله، به بررسی گامهای لازم برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی موثر برای کسبوکار شما خواهیم پرداخت. در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال تغییر است، مخاطبان به دنبال محتوای مفید و ارزشمندی هستند که به آنها کمک کند مشکلاتشان را حل کنند یا تصمیمات بهتری بگیرند. تبلیغات محتوا با ارائه این نوع محتوا، نیاز مخاطبان را برطرف کرده و به آنها کمک میکند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند.
درست است که نقش این اینفلوئنسرها پررنگ است؛ اما نباید باعث شود ما میکرو اینفوئنسرها را دست کم بگیریم. میکرواینفلوئنسرها میتوانند به ما کمک کنند تایید اجتماعی به دست آوریم. آنها میتوانند مدافعان خوبی برای برند ما باشند و مردم را با استوریها و پستهایی که در آن از احساسات واقعیشان میگویند، تحت تاثیر قرار دهند.
بودجهٔ تبلیغاتی تخمینی از هزینههای تولید و نمایش تبلیغهای یک شرکت در یک دورهٔ زمانی معین است. مهمتر از آن، این پولی است که یک شرکت مایل است برای دستیابی به اهداف خود کنار بگذارد. پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای (+ ۶ نمونه)» را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تکنیک مقایسه در آگهیهای خود، برای فروش بیشتر بهره ببرید. تبلیغات ویدئویی نهتنها فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با مشتری است، بلکه بهترین راه برای نشاندادن برتری کسبوکار نسبت به سایر رقبا است. مدیریت هزینههای تبلیغات کاملاً برعهدهٔ خودتان است؛ یعنی شما مشخص میکنید بهازای هر کلیک، چقدر از حساب شما کسر شود.
خانوادهها مکان زندگی خود را تغییر میدهند، فرهنگهای مردم تغییر میکند. به این نکته نیز توجه کنید که همراه با تغییراتی که در مخاطبانتان ایجاد میشود، شما نیز باید کمپینهای تبلیغاتی جدیدی را شروع کنید. علاوه بر اینکه کمپین های تبلیغاتی باعث افزایش درآمد کسب و کار میشوند، به کارآفرینان و صاحبان بیزینس کمک میکنند تا بتوانند فعالیتی که شروع کرده اند را ادامه دهند. اگر صاحب کسب و کاری هستید که در مدت کوتاه، محصولات یا خدمات جدیدی ارائه میدهید، حتما باید برای اطلاع رسانی این موارد به مشتریان از تبلیغات یا سایر روش های بازاریابی استفاده کنید. به عنوان مثال، کمپین تبلیغاتی گوگل ادز میتواند زمانی که مشتریان به خدمات یا محصولات برند شما نیاز دارند کمک کننده باشد.
باز هم، آنچه بیشتر تبلیغکنندگان از ابتدا بر آن تاکید میکنند، برنامهریزی روشن و انعطافپذیری است. و کلید این اهداف خلاقیت و توانایی سازگاری با روندهای جدید بازار است. یک استراتژی تبلیغاتی سفت و سخت اغلب منجر به از دست دادن سهم بازار میشود.
تا زمانی که کسب و کارتان فعال است، برای یافتن مشتریان جدید و کسب سود از آنها باید تبلیغات خود را ادامه دهید. پس اگر هنوز تصمیمی برای متوقف کردن کسب و کار خود نگرفته اید، تبلیغاتتان را متوقف نکنید. اطمینان داشته باشید که اگر استراتژی مناسبی برای فضای تبلیغاتی خود ایجاد کرده باشید، حتما تاثیر تبلیغات را در کسب و کار خود میبینید.
در هر آگهی، داستانی به اندازه کافی وجود دارد که در مورد محصول یا خدماتی که ارائه میدهد صحبت میکند. اگر مشتریان بتوانند یک برند یا محصول و تبلیغات آن را به خاطر بیاورند، احتمالاً در درازمدت رونق خواهد داشت. برای بسیاری از مردم آسان است که از تبلیغات رد شوند و به نمایش ها و ویدیوهای خود ادامه دهند.
هدف های از قبل تعیین شده برای آگاهی بخشی نسبت به نام تجاری و محصولات و خدمات شما در بین مشتریان ، سبب افزایش مشتریان و درآمد درحال رشد است . تبلیغات با ارائه آگهی و اطلاعات در زمینه کالا ها و خدمات ، به فرآیند انتخاب و تصمیم گیری مشتری کمک می کند . لازم به ذکر است که هرگز نباید آگهی ها و تبلیغات شما غیر واقعی و غلو شده باشند زیرا در این صورت به یک ضد ارزش برای برندتان تبدیل می شوند و نتیجه معکوس خواهند داشت .
«داستان سرایی» (Storytelling) از ابزارها و ترندهای قدرتممند بازاریابی است و میتواند وجهه برند و محصولات یا خدمات شما را مثبتتر و قابل اعتمادتر کند. در واقع، کاربران باید بهقدری با دنیای کسب و کار و محتوای شما درگیر شوند که امکان آشنا شدن با ارزشهای برند و سبک کار برند برای آنها به راحتی فراهم شود. این شکل تبلیغات به دلیل اندازه بسیار بزرگ، تفاوت در طراحی، تفاوت در محل قرارگیری تبلیغ و هزینه متفاوت تبلیغات در بیلبوردهای شهری و سیستم حملونقل عمومی با تبلیغات چاپی تفاوتهایی نیز دارد.
از این رو، هر چیزی که اصیل باشد و متعلق به شما باشد، نمایانگر دیدگاه خلاقانه شماست. امروزه نسبتاً بر کمیت بیشتر از کیفیت تأکید می شود که منجر به کاهش تبلیغات خلاقانه و مؤثر می شود. در این مقاله، از کاتلر برای تعریف بازاریابی و مفاهیم اصلی آن کمک گرفتهایم. اگر میخواهید بهطور کامل با شاخصها و متریکهای تبلیغات کلیکی آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «متریکها و شاخصهای تحلیل تبلیغات کلیکی» را مطالعه کنید. مثلاً میتوانید چند عنوان را امتحان کنید یا به سراغ تصاویر مختلف بروید تا ببینید کدامیک مشتری بیشتری برای شما به ارمغان میآورد. به همین خاطر است که در استراتژی جایگاهیابی به این مسئله توجه کنید روی تمایزی دست بگذارید که دیگران نتوانند آن را تکرار کنند.
یکی از نکات مهم در انتخاب آتلیههای عکاسی در شیراز، بررسی نحوه تعامل و ارتباط با مشتریان است. آتلیههایی که به نیازهای خاص شما گوش میدهند و در فرآیند عکاسی مشارکت میکنند، میتوانند نتیجه بهتری را ارائه دهند. همچنین، توجه به تجربه آتلیه در همکاری با برندهای مختلف میتواند نشانهای از کیفیت و حرفهای بودن آن باشد. این شیوه از تبلیغات به مشتریان این امکان را میدهد تا از طریق تبلیغات در دستگاههای همراه خود و شبکههای اجتماعی، به سادگی و با دسترسی آسان، با برندها و محصولات ارتباط برقرار کنند.
برای موفقیت در این زمینه نیاز است که بودجه ای را برای تبلیغ در نظر بگیرید. دلایل بسیار خوبی برای تبلیغات وجود دارد؛ از جمله جذب مشتری جدید، افزایش فروش و رشد کسب و کار. به عنوان مثال، کمپانی یوبی سافت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ بازی منتشر کرده و به نوعی میتوان گفت در هر ماه یک بازی ارائه کرده است. این کمپانی برای آگاهی بیشتر مخاطبان و مصرف کنندگانش از روش های تبلیغاتی استفاده میکند تا بتواند بازی های جدید خود را بفروشد. اجرای تبلیغات سایت میتواند کسب و کار را در ذهن مخاطب ماندگار کند؛ در صورتی که تبلیغات اجرا شده، خدمات یا محصولات را به درستی معرفی کند. با ارائه محصولات یا خدمات خود در قالب آگهی حس اعتماد را در مشتریان بالقوه و افرادی که به نحوی با آنها ارتباط برقرار کرده اید ایجاد میکنید.
آتلیهها در شیراز خدمات متنوعی از عکاسی پرتره و خانوادگی تا عکاسی صنعتی ارائه میدهند و میتوانند با توجه به بودجه و نیازهای مشتریان، بهترین انتخابها را فراهم کنند. با توجه به رشد تبلیغات نوین مانند تبلیغات موبایلی و تبلیغات در شبکههای اجتماعی، برندها باید استراتژی بازاریابی چندکاناله را اجرا کنند. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات نوین، بهبود قابل توجهی در دقت و کارایی تبلیغات به ارمغان میآورد. به عنوان مثال، با استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشینی، میتوانیم نیازها و تمایلات مشتریان را به طور دقیقتر تشخیص داده و به طور هوشمندانه تبلیغات را طراحی و ارسال کنیم. رقابت در بازارهای جهانی بین برندها و تبلیغدهندگان به شدت افزایش یافته است. برای جذب مشتریان و حفظ آنها در تبلیغات نوین، برندها باید برنامههای تبلیغاتی هوشمندانهتری را به کمک مشاورین برندینگ ارائه دهند و توانایی استفاده از دادهها و تحلیل آنها را داشته باشند.
کمپین های تبلیغاتی میتوانند به طور چشم گیری تعداد مشتریان را افزایش دهند. صاحب اغذیه فروشی بعد از مدتی متوجه شد که باید برای به فروش رسیدن غذاهایش دست به تبلیغات بزند، اما برای این کار دیر شده بود. زمانی فهمید چرا باید تبلیغ کند که کار از کار گذشته بود و بودجه ای برای انجام این کار نداشت؛ چون درآمدی از کسب و کارش حاصل نشده بود. به بیان دیگر، ما مدرسۀ بهروز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهیبخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. زمانی که رقیب دارید، به تمایز با دیگر بازیگران صنعت خودتان فکر میکنید.
مرحلهٔ بعد، بررسی نتیجهٔ کل کمپین است تا بتوانید برای آینده تصمیم بگیرید. کمپین تبلیغات ریتارگتینگ محصول برای شما فروش بیشتری رقم زده است یا کمپین اینفلوئنسری؟ کدام کانال اصلاً برای شما مفید نبوده است؟ حالا میتوانید بهترینها را برای آینده جدا کنید. کسبوکاری که بهدنبال اشغال جایگاه لوکس در ذهن مشتری است، نباید از تصاویر دمدستی و بیکیفیت استفاده کند. در مقالهٔ «مدل بازاریابی STP چیست (پیشنهاد جذاب کاتلر!)»، دربارهٔ جایگاهیابی مفصل صحبت کردیم. استراتژی جایگاهیابی شماست که مشخص میکند چه تفاوتی با رقبا دارید و قرار است چگونه در ذهن مشتریان جا خوش کنید. قبل از تعیین یک بودجه، باید بفهمید که در تلاش هستید تا به چه چیزی برسید.
از طرفی، وقتی تبلیغ خودتان را روی بیلبورد نصب میکنید، کار تمام است! هزینهٔ تغییر آن بهحدی زیاد است که دیگر چارهای بهغیر از قبول شکست ندارید. شنیدن عبارت «مزمز، مزههای بدون مرز» با صدای گاز زدن چیپس در میان پخش برنامههای رادیویی، یک نمونه تبلیغات در این بستر است.
وب سایت منبع