خلاقانه سئو سایت

چگونه سئو را افزایش دهیم 36 تکنیک برتر

چرا که یک محتوای معتبر و تخصصی مورد اعتماد تر از محتوایی است که تنها با هدف کسب رتبه در نتایج جستجو نوشته شود. برای رعایت این الگوریتم گوگل می توانید در تولید محتوای سایت خود از تجربیات و نکات کلیدی نیز استفاده کنید تا متن شما برای کاربر ارزشمند تر محسوب شود. در مقاله "الگوریتم EAT گوگل چیست؟" به طور کامل در رابطه با این الگوریتم توضیح داده ایم. این رویه شامل بهینه سازی محتوای سایت، بهبود ساختار فنی و ایجاد تعامل مثبت با دیگر وب سایت ها است. به‌طور کلی، ایجاد بخش نظرات در وبلاگ نه‌تنها به تعامل بیشتر کاربران و بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شکل قابل توجهی به بهبود جایگاه سایت در گوگل کمک کند. به یاد داشته باشید که سئو تنها بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو نیست، بلکه بهبود تجربه کاربری (UX) و محتوای ارزشمند برای مخاطبان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

شاید برای‌تان سوال باشد که مهم‌ترین عوامل موفقیت در سئو سایت چیست؟ بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های موبایل، عامل موفقیت شماست. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های همراه، سایت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که در انواع دستگاه‌ها و صفحه‌نمایش‌ها به درستی نمایش داده شوند. این موضوع به‌خصوص با توجه به الگوریتم‌های جدید گوگل که از نسخه موبایلی سایت برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تجربه کاربری به شدت در سئوی سایت تاثیرگذار است و بهبود سئوی سایت را تسهیل می‌کند. معیارهای حیاتی وب یا Core Web Vitals شامل سرعت بارگذاری صفحه، پاسخ‌دهی تعاملی و ثبات بصری می‌شود. اگر کاربری بتواند به‌راحتی و بدون مشکل در سایت حرکت کند، احتمال ماندن او بیشتر خواهد شد.

محتوای جذاب و مرتبط با علایق کاربران معمولا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و به اشتراک گذاشته می‌شود. بهینه‌سازی برای Google Discover می‌تواند به افزایش تعاملات با محتوای شما، از جمله لایک، نظر و اشتراک‌گذاری منجر شود. بخش نظرات به کاربران این امکان را می‌دهد که با یکدیگر و با شما ارتباط برقرار کنند. ایجاد یک جامعه فعال و مرتبط می‌تواند به تقویت ارتباطات کاربران با سایت شما کمک کند و باعث بازگشت آن‌ها به وبلاگ شود. با توجه به اینکه بیشتر کاربران از دستگاه‌های موبایل استفاده می‌کنند، محتوای شما باید برای نمایش در این دستگاه‌ها بهینه شده باشد. گوگل نیز رتبه‌بندی سایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی شده‌اند را بهبود می‌بخشد.

پاسخ باید به صورتی باشد که در حد یک پاراگراف یا چند خط کوتاه مخاطب را به جواب برساند . در قدم اول نیاز است که شما محتوای خود را وارد SEO content assistant کنید. مطالعه اخیر Backlinco در Google CTR نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند. هر چه نرخ پرش شما بهتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت؛ به طور کلی، هر چه جستجوگران مدت بیشتری در سایت شما بمانند (معروف به «زمان اقامت»)، رتبه شما بالاتر خواهد بود. اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند، گوگل سایت شما را رها می کند. اگر مطمئن نیستید که مخاطبان شما در Reddit کجا هستند، جای نگرانی نیست، فقط موضوع خود را جستجو کنید.

در این مرحله، تمرکز باید بر درک اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و شناخت نقش آن در بهبود دیدگاه یک وب سایت در نتایج موتور جستجو باشد. این دانش پایه به شما کمک می کند تا هدف نهایی سئو را که جذب کاربران هدفمند و افزایش نرخ تبدیل است، بهتر درک کنید. بیشتر از چیزی که این روزها نشان می‌دهند این دو حوزه از هم دور و جدا هستند، ولی در واقع این‌طور نیست. محتوا کمک می‌کند تا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو بهتر پیش برود و بتوانید به کمک محتوای اصولی و استاندارد، رتبه‌های خوبی بگیرید. اگر محتوای شما ارزشمند و مرتبط باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که دیگر وب‌سایت‌ها و کاربران به آن لینک دهند.

امروزه اکثر سایت های سطح وب به کمک وردپرس طراحی شده اند؛ اما این سوال مطرح است که آیا امکان بالا بردن سئو سایت وردپرس وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. در ابتدای مطلب تکنیک هایی را برای بالا بردن رتبه گوگل به شما یاد دادیم، پیاده سازی تمامی این تکنیک ها در سایت های وردپرسی سبب بهبود رتبه آنها خواهد شد. قراردادن لینک مستقیم PDF، اپلیکیشن، کتاب صوتی و … در محتوای سایت باعث جذب بیشتر کاربران می شود و یکی از ترفندهای بالا بردن رتبه سایت در گوگل نیز هست. در صورتی که محتوای سایت شما به معرفی و آموزش مطلبی پرداخته است، قراردادن فایل دانلود در کنار آن خالی از لطف نیست. یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت در تولید محتوا و بالا بردن رتبه در گوگل، استفاده از تگ های هدینگ H1, H2, H3 می باشد. استفاده هوشمندانه از این تگ ها در محتوای سایت شما سبب بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می شود.

اما در عین حال، با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو، روش‌ها و تکنیک‌های جدیدی نیز در زمینه سئو ظهور کرده‌اند. علاوه بر لینک‌سازی داخلی، می‌توانید به ایجاد لینک‌های خارجی از وب‌سایت‌های معتبر بپردازید. این کار می‌تواند شامل انتشار مقالات مهمان، همکاری با وبلاگ‌نویسان و به اشتراک‌گذاری محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی باشد. همچنین، می‌توانید در انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با حوزه کاری خود فعال باشید و با قرار دادن لینک‌های طبیعی و مرتبط، به افزایش اعتبار صفحات کم‌اعتبار کمک کنید. این روش‌ها نه‌تنها به بهبود رتبه‌بندی صفحات شما کمک می‌کند، بلکه اعتبار کل وب‌سایت شما را نیز افزایش می‌دهد.

اما ریدایرکت 301 تمامی URL ها را به طور دائمی به آدرس جدید انتقال می دهد. اگر کلمات کلیدی حوزهی کاری خود را جستجو کنید حتماچند ویدئو از یوتوب را نیز مشاهده خواهید کرد. گوگل بر اساس توضیحات هر ویدئو آنهارا بررسی و در نتایج جستجو نشان می دهد. بنابراین حتما سعی کنید در توضیحات شرحیا توضیفی در حدود ۲۰۰ کلمه که شامل کلمات کلیدی تان هم باشد، بنویسید. در این مقاله به آخرین روش های حرفه ای و جدید برای سئو وب سایت می پردازیم که بیشتر آنها رایگان بوده و به شما آموزش می دهد که چگونه سئو سایت خود را بهینه کنید.

با تعیین هدف، می‌توانید محتوای مناسبی را برای دستیابی به آن هدف تولید کنید. موبایل‌پسند بودن سایت می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بهبود سئوی سایت داشته باشد و نرخ ماندگاری کاربران را افزایش دهد. وقتی چندین صفحه از سایتت با یک کلمه کلیدی مشابه رتبه می‌گیرن، گوگل نمی‌تونه تصمیم بگیره کدوم صفحه رو بالاتر نشون بده و ممکنه همه صفحات رو با هم پایین بیاره. باید صفحات مشابه رو ترکیب یا بهینه کنی تا یکی از اون‌ها به عنوان صفحه اصلی رتبه بگیره. Google Business Profile (همون Google My Business قدیمی) یکی از ابزارهای خیلی مهم برای کسب‌وکارهای محلیه.

گوگل هم به این موضوع توجه کرد و سایت هایی را که قابلیت نمایش در گوشی‌ها و تبلت‌ها نداشتند، از معرض دید کاربران دستگاه‌های همراه حذف کرد. نظریه‌ی mobile-first index حالا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که سئوکاران باید به آن توجه کنند. الگوریتم  mobile-first index که در اوایل سال 2018 پیاده سازی شد، حالا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه است. باید برای هر قسمت از سئو سایت‌تان، استراتژی مشخصی داشته باشید؛ از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی گرفته تا تولید محتوا برای سایت. اگر کورکورانه دست به بهینه‌سازی سایت بزنید، احتمال پیروزی بسیار کم است.

تصاویر اصیل و منحصربه‌فرد می‌توانند تعامل کاربران با محتوا را افزایش دهند. طراحی خلاقانه این وب سایت قالبی ابتکاری دارد که سمت راست آن مانند سربرگ عمل می‌کند. در صفحه اصلی تمام اطلاعات مورد نیاز درباره تیم و زمینه کاری آن‌ها ارائه می‌شود. سمت چپ صفحه به صورت عمودی اسکرول می‌شود و نمایی مانند پنجره‌هایی از ساختمان‌های ساخته شده آن‌ها دارد. طرح خلاقانه وب سایت، راهنمای کاربر در بخش‌های مختلف است و به او نشان می‌دهد چه چیزی در سایت شما از همه مهم‌تر است. طرح‌بندی (Layout) خلاقانه موثر، همیشه مسیری طولانی برای تقویت تجربه کاربری (ux) در پیش دارد، هرچند خلاقیت نباید باعث کاهش usability سایت شود.

وب سایت هایی مانند GUIDES & TUTORIALS ، Moz ، journal seo از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که توانسته‌اند با این استراتژی، سئو سایت‌شان را دگرگون کنند. شاید بگویید خدمات یا محصولاتی که من در وب سایت ارائه می دهم مخصوص افرادی است که زبان من را می فهمند و می توانم به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کنم. از وقتی که برندهای بیشتری برای دیده شدن در گوگل با هم رقابت کردند، موضوع استراتژی سئو مطرح شد. صاحبان نام‌های تجاری کم‌کم متوجه می‌شدند که رقبای‌شان روزبه‌روز در حال بزرگ‌تر شدن و قدرت گرفتن هستند. بنابراین برای این‌که بتوانند در رقابت پیروز شوند، باید خلاقانه‌تر عمل می‌کردند. اکنون که با راهکارهای افزایش سئو سایت آشنا شدید، داشتن چک لیست زیر فرایند سئو را آسان تر می کند.

برای مثال در یک سایت فروشگاهی، سبد خرید و پروفایل کاربری قسمتهای پربازدید توسط کاربران هستند. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا کاربران برای رسیدن به این قسمت ها مسیر کمتری پیش رو داشته باشند. یکی از روش های بسیار مهم برای بالا بردن رتبه وب سایت در گوگل، بررسی وضعیت ریدایرکت ها است. گاهی اوقات به دلایل مختلفی همچون جابجایی سرور، تغییر آدرس صفحات و … لازم است URL صفحات ریدایرکت شوند. از ریدایرکت 302 برای بازه زمانی کوتاه و امکان استفاده از URL های قبلی استفاده می شود.

در صورتی که به اشتباه کلمات کلیدی کم‌ارزش یا بدون پتانسیل رشد را هدف قرار دهید، نه تنها نتایج دلخواه را به دست نخواهید آورد، بلکه ممکن است از رقبای خود عقب بمانید. به همین دلیل، تحقیق گپ کلمات کلیدی به شما اجازه می‌دهد تا بررسی کنید که رقبای شما از چه کلماتی استفاده می‌کنند و شما چگونه می‌توانید استراتژی خود را بهبود دهید. اولین معیار که به سایت شما کمک می کند تا در رتبه اول گوگل نمایش داده شود و سبب افزایش seo سایت می شود، تولید محتوا سئو شده و انتشار مداوم آن است. تا زمانی که در سایت خود محتوا یا محصول قرار نداده اید، از ایندکس شدن آن جلوگیری کنید. شما می توانید از طریق محتواهای مفید و کاربردی برای کاربران، احتمال بازدید سایت خود را افزایش دهید. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، فرآیندی است که با استفاده از مجموعه ای از تکنیک ها و استراتژی ها، به بهبود رتبه وب سایت ها در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند.

همچنین، بررسی منظم سرعت سایت و استفاده از ابزارهایی نظیر Honzaco می‌تواند به شناسایی و حل مشکلات کمک کند. افزایش سرعت بارگذاری صفحات می‌تواند تجربه کاربری بهتری ایجاد کرده و به رتبه‌بندی بهتر سایت کمک کند. یکی از نکات مهم این است که معیارهای حیاتی وب می‌توانند باعث افزایش تعامل کاربران و کاهش نرخ پرش شوند. بنابراین، استخدام سئوکار ماهر که با اصول UX آشنا باشد می‌تواند برای بهبود سئو سایت ضروری باشد. هر چه کاربران تجربه بهتری از سایت داشته باشند، احتمال بازگشت آنها بیشتر می‌شود و این عامل در نهایت منجر به افزایش سئو سایت خواهد شد. لینک‌های شکسته تجربه کاربری بدی ایجاد می‌کنن و می‌تونن به سئوی سایتت آسیب بزنن.

حتماً از تگ Alt در تصاویر و ویدیوها استفاده کنید و کلمات کلیدی مرتبط را در توضیحات تصاویر قرار دهید. متا تگ‌ها، از جمله تگ توضیحات (Meta Description) و تگ عنوان (Meta Title)، نیز باید حاوی کلمات کلیدی اصلی باشند. این متا تگ‌ها توسط موتورهای جستجو برای نمایش توضیحات مختصر در نتایج جستجو استفاده می‌شوند و به بهبود نرخ کلیک (CTR) کمک می‌کنند. یکی از راهکارهای موثر برای بهبود رتبه وبسایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. برای مثال، می‌توانید از ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید تا کلمات کلیدی مناسب برای محتوای وبسایت خود را پیدا کنید و آن‌ها را در متن، عنوان و تگ‌های متا استفاده کنید. به‌طور کلی، استفاده از سئو و تولید محتوای خلاقانه، دو روش کارآمد برای بهینه‌سازی کسب و کار و افزایش درآمد هستند.

برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کنند تا محتوای خود را بهینه کنید، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب کنید و به تدریج در حوزه خود به یک مرجع تبدیل شوید. از این گذشته، پیوندهای خارجی مفید به کاربران کمک می کند محتوایی را پیدا کنند که می تواند به آنها کمک کند درباره موضوعاتی که در مقاله خود صحبت می کنید بیشتر بیاموزند. کلمات کلیدی seed را در یک ابزار وارد کنید یا کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده اند. ابتدا یک سایت رقیب را پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد. به این ترتیب، شما سایت‌هایی را مهندسی معکوس می‌کنید که از قبل می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند.

ابتدا باید تحقیق کنید و کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع محتوای خود را پیدا کنید. ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs یا SEMrush می‌توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مرتبط و پرجستجو را شناسایی کنید. تمرکز روی کلمات کلیدی با رقابت کمتر یا کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) می‌تواند به شما در جلب ترافیک هدفمند کمک کند. ترفندهایی که در این مقاله با شما به اشتراک می‌گذاریم، از مهم‌ترین و موثرترین استراتژی‌های سئو هستند که در سال‌های اخیر موفقیت خود را ثابت کرده‌اند. این ترفندها شامل ترکیبی از تکنیک‌های فنی، محتوا‌محور و بهینه‌سازی کاربری است که به شما کمک می‌کند تا سایت خود را بهینه‌سازی کنید و به جایگاه بالاتری در نتایج جستجو دست پیدا کنید. در نهایت، بهینه‌سازی برای موبایل نیز بخش مهمی از فرآیند بهینه‌سازی وب سایت است.

اگر می خواهید در سایت خود از اسکیما استفاده کنید مطالعه مقاله "اسکیما چیست؟ | نحوه استفاده از schema در وردپرس" به شما در این زمینه کمک می کند. اگر در حوزه ی کاری خود لیست بهترین + “کلمه کلیدی” خود را جستجو کنید به نتایج عالی خواهید رسید که به شما در تولید محتوا کمک می کنند. برای مثال در حوزه سئو سایت و بهینه سازی سایت بسیاری ابزار وجود دارد که می تواند ایده ی خوبی برای محتواسازی، بررسی ابزارها و غیر باشد. این بخش شامل فعالیت هایی است که خارج از وب سایت انجام می شوند و به افزایش اعتبار و قدرت دامنه سایت کمک می کنند. اصلی ترین روش در این زمینه، لینک سازی یا کسب بک لینک های باکیفیت از سایت های معتبر است.

لینک سازی در سایت های معتبرلینک از مهم ترین پارامترهایی است که برای بهبود رتبه سایت باید به آن توجه کرد. گوگل نیز لینک را به عنوان یکی از سه پارامتر اصلی در استراتژی سئو مطرح کرده است. تحقیقات و مطالعاتی که در زمینه هوش مصنوعی انجام شده اند هم بر اهمیت لینک‌سازی تأکید می‌کنند. با این حال اگر وب سایت از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، لینک سازی هم نمی تواند به رشد آن کمک کند.چند سالی است که خرید لینک به صورت تبلیغاتی هم از نظر گوگل اسپم شناخته می شود. بنابراین می‌بینید که مهم‌ترین عامل در رشد سئو و افزایش بازدید سایت شما، کیفیت است و احترام به مخاطب. افزودن لینک‌های داخلی به صفحات مرتبط در وب‌سایت شما و همچنین لینک‌های خارجی به منابع معتبر می‌تواند به بهبود سئو کمک کند.

تکنیک‌های پیشرفته بهبود سئوی سایت، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا علاوه بر افزایش ترافیک، بهبود رتبه در گوگل را نیز تجربه کنند. استفاده از ابزارها و روش‌های حرفه‌ای، مثل داده‌های ساختاریافته و ارزیابی بکلینکها، می‌تواند مسیر موفقیت در ارتقاء سئو را هموار کند. در اینجا به برخی از تکنیک‌های پیشرفته برای بهبود سئوی سایت اشاره می‌کنیم. ارائه محتوای آموزشی مثل آموزش صفر تا صد سئو رایگان نه تنها باعث جذب کاربران می‌شود، بلکه اعتبار سایت را افزایش می‌دهد. این نوع محتوا نشان می‌دهد که سایت نه تنها به دنبال کسب سود، بلکه به ارائه دانش و راهنمایی به کاربران نیز اهمیت می‌دهد.

ایجاد محتوای ویدئویی، اینفوگرافیک، پادکست و محتوای تعاملی از جمله روش‌های جدید و خلاقانه تولید محتواست که در این راستا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. محتوای ویدئویی به دلیل قدرت بصری بالا و توانایی در ارائه اطلاعات به صورت سرگرم کننده، بسیار مورد توجه است. اینفوگرافیک‌ها نیز با ترکیب اطلاعات با طراحی‌های بصری، می‌توانند اطلاعات پیچیده را به صورت ساده و قابل فهم ارائه دهند. پادکست‌ها با قابلیت گوش دادن در هر زمان و مکان، برای افرادی که دوست دارند در حین انجام کارهای دیگر از اطلاعات بهره ببرند، گزینه‌ای مناسب است. محتوای تعاملی نیز با ارائه امکان تعامل با مخاطب، امکان یادگیری عمیق‌تر و بهتر را فراهم می‌کند.

لینک‌سازی برای برگه‌هایی که اعتبار کمی دارند، یکی از بهترین تکنیک های سئو برای افزایش رتبه بندی و جلب توجه بیشتر به محتوای شماست. این فرآیند شامل شناسایی صفحات ضعیف‌تر وب‌سایت شما و ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی برای تقویت آن‌ها می‌باشد. با لینک‌دهی از صفحات با اعتبار بالاتر به این صفحات کم‌اعتبار، می‌توانید اعتبار آن‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را در نتایج جستجوی گوگل بهتر کنید. این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو، این صفحات را به عنوان محتوای معتبرتر شناسایی کنند و در نتیجه، ترافیک بیشتری به آن‌ها هدایت شود. یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت در سئوی سایت، تولید محتوای باکیفیت، مرتبط و منحصربه‌فرد است. به همین دلیل، تولید محتوایی که نیازها و سؤالات مخاطبان را برآورده سازد و به‌طور مستقیم به نیازهای آنها پاسخ دهد، اهمیت بسیاری دارد.

تمامی صفحات سایت شما باید شامل هدینگ های بهینه سازی شده، کلمات کلیدی مرتبط، لینک سازی داخلی و ... بنابراین از بوجود آمدن صفحات ضعیف در سایت خود جلوگیری کنید و در صورتی که چنین صفحاتی دارید، به اصلاح آنها بپردازید. مورد دیگری که در آموزش ارتقا سئو سایت مورد اهمیت می باشد، استفاده از شبکه ی توزیع محتوا است. شبکه ی توزیع محتوا یا همان cdn سرورهایی هستند که باعث می شوند، سرعت انتقال مطالب در اینترنت افزایش پیدا کند. در واقع سرورهای این شبکه به کاربرانی که از نظر موقعیت مکانی نزدیک آن ها هستند پاسخ می دهند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری