بررسی سئو سایت رقبا برای یوتیوب

تحلیل رقبا در یوتیوب: ابزارها و تکنیک‌های تحلیل

این یک افزونه کروم هست که از طریق فروشگاه وب کروم در لینک بالا در دسترسه و کمک می‌کنه تحلیل کنی چرا و چطور بعضی ویدیوهای یوتیوب این‌قدر خوب عمل می‌کنن. در این موارد، می‌تونی خوشه‌های موضوعی بسازی که هم محتوای وبلاگ و هم یوتیوب بهشون تعلق داره. راستی، این ابزار یک تولید کننده ایده وبلاگ هم داره که بر اساس ورودی، ایده‌های موضوعی تولید می‌کنه. بعد می‌تونی به طور خودکار این ایده‌ها رو به پست‌های وبلاگ کامل تبدیل کنی که می‌تونن به اسکریپت‌های ویدیویی تبدیل بشن. در حالی که بیشتر کاربرها از تگ‌ها برای پیدا کردن ویدیوها استفاده نمی‌کنن، اونها می‌تونن به الگوریتم یوتیوب کمک کنن ویدیوت رو دسته‌بندی کنه و به مخاطب مناسب نشون بده. بعدی، کلمه کلیدی هدف رو توی عنوان ویدیوت وارد کن، اما خلاق باش و حتماً این کار رو طبیعی انجام بده.

مثلاً می‌تونی با قول دادن یک سورپرایز یا هدیه در انتهای ویدیو، کاربرها رو تشویق کنی تا آخر ویدیو بمونن. اما مراقب نرم افزارهای گران قیمتی باشید که بیش از حد وقت شما را می گیرند. برای یک نمای کلی از فعالیت های رقابتی خود در شبکه های اجتماعی، می توانید به سادگی آنها را دنبال کرده و آنچه را در خبرهایشان می بینید مشاهده کنید. امروزه در داخل کشور اینستاگرام، تلگرام و تا حدودی فیس بوک و یوتیوب به کانال های محبوبی تبدیل شده اند. از یک سرویس رایگان مانند Builtwith استفاده کنید تا نگاهی به ابزارها و افزونه هایی بیندازید که رقبا در وب سایت های خود اجرا می کنند. خواهید دید که وب سایت وی در کجا میزبانی می شود، از چه سرویس های ایمیلی استفاده می کنند و ممکن است ایده هایی را برای ابزارهایی که می خواهید در سایت خودتان امتحان کنید نیز بدست آورید.

هر چند برای آنالیز سایت رقبا ابزارهای زیادی به نام ابزارهای آنالیز سایت وجود دارند، اما ما میخواهیم در این پست به ٧ راه رایگان آنالیز رقبا بپردازیم. مقدمه همان پاراگراف اول است و اولین چیزی که گوگل و کاربران می‌خوانند. با استفاده طبیعی از کلمه کلیدی در این بخش، به‌راحتی می‌توانید موضوع صفحه را مشخص کنید و خواننده را جذب کنید. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو می‌کند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان می‌دهد. در این قسمت نیز همانند آنالیز سئو رقبا از طریق ابزار semrush می توانید لینک هایی که به آن url زده شده را در اکسلی ذخیره کنید تا بتوانیم در ادامه به بررسی آنالیز هزینه سئو سایت رقبا بپردازیم.

هشتگ‌ها درست بالای عنوان ویدیوت برای کلیک آسون و قابلیت کشف بهتر نمایش داده میشن. می‌تونی از نام شرکتت استفاده کنی، یا کلمات کلیدی مرتبط رو اضافه کنی. زیرنویس‌ها و زیرنویس ناشنوایان نه تنها به سئوی یوتیوب کمک می‌کنن بلکه تعامل ویدیوت رو هم افزایش میدن. مثلاً این ویدیو عنوانش “جایگاه‌سازی برند” هست، که همون کلمه کلیدی هدف ویدیو هم هست. اگه هدفت تعامله، به لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و زمان تماشا نگاه کن. می‌خوای ترافیک وب رو افزایش بدی؟ لینک‌ها رو به توضیحات و حاشیه‌نویسی‌های ویدیوت اضافه کن، بعد اون منابع رو روی وب‌سایتت پیگیری کن.

گاهی اوقات یک وب سایت برای محتوایی که خیلی خوب نیست هم بازدید زیادی دارد.به همین دلیل بسیار مهم است که فراتر از آنالیز ترافیک بروید و نگاهی دقیق به آنچه در صفحات رقبا وجود دارد، داشته باشید. از یک نسخه آزمایشی رایگان BuzzSumo استفاده کنید تا ببینید محتوای پردرآمد آنها چیست و سپس ببینید آیا می توانید چیز بهتری ایجاد کنید. قبل از باز کردن محتوا و اطلاعات سایت رقبا، بفهمید که در واقع می خواهید چه چیزی را از این رقیب ها بیاموزید. در غیر این صورت، ممکن است در وب سایت های رقبای خود بیهوده وقت تلف کنید. وب سایت رقبا جایی که شما خود را با دیگران مقایسه می کنید و بیشتر و بیشتر به خود شک می کنید. این رقبات میتواند آنالیز سایت رقبا در سئو ، آنالیز سایت رقبا در محتوا و… باشد.

Canva حتی قالب‌های آماده‌ای دارد که می‌توانید با کمترین تلاش، تصاویر کوچک ویدیویی بسیار خوب ایجاد کنید. ارائه محتوایی با بهترین کیفیت ممکن به کاربران، آن هم به گونه‌ای که به بهترین شکل ممکن با آنچه که به دنبالش آن هستند، مطابقت دارد. در این شکل از تحلیل هدف اصلی پیدا کردن استراتژی‌ محتوایی رقبا، on-page SEO محتوا، چنل‌های محتوایی و فرمت‌های محتوایی مختلف است. برای مثال اگر وبسایتی مانند زومیت لینکی از وبسایت من را در یکی از مطالب خود قرار دهد، این لینک برای سایت من بک‌لینک به حساب می‌آید. یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های Off-Page SEO تهیه بک‌لینک به‌صورت طبیعی است. البته که چنین اتفاقی در فضای SEO بسیار کم رخ می‌دهد و بیشتر کسب‌وکارها این بک‌لینک‌ها را خریداری می‌کنند.

اونها بالای عنوان ویدیوت نمایش داده میشن و کمک می‌کنن با نشون دادن بیشتر موضوع ویدیوت، دسترسی و اعتبارت رو افزایش بدی. اونها همچنین به یوتیوب سیگنال میدن که ویدیوی شما جذابه و به بیننده‌هات ارزش ارائه می‌کنه. نه تنها عنوان کوتاه و توصیفیه، بلکه توضیحات پلی‌لیست شامل کلمات کلیدی مرتبط مثل “کلاس‌های یوگای 10 دقیقه‌ای”، “تمرینات یوگای صبحگاهی 10 دقیقه‌ای” و “کلاس‌های یوگای قبل از خواب” هست. اینجا تصویر بندانگشتی‌های ویدیو از کانال یوتیوب HubSpot رو می‌بینی. توجه کن که چطور از متن و چهره ارائه‌دهنده برای جلب توجه بیننده استفاده شده.

توصیه می‌شود از کلیدواژه‌ها در ابتدای عنوان استفاده کنید تا موتورهای جستجو ویدیو شما را بهتر شناسایی کنند. برای داشتن لوگویی زیبا نیز می‌توانید با  سفارش طراحی گرافیک به کارشناسان ماهر و مجرب در این زمینه، لوگویی زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشید و در تبلیغات خود از آن استفاده کنید. تعدادی ابزار های سئو وجود دارد که می تواند در بک لینک های رقبا، کلمات کلیدی، معرفی ها و موارد دیگر جستجو کند.اگر در SEO تازه وارد نیستید، با یک ابزار رایگان مانند SEMRush شروع کنید. با تحلیل کلمات کلیدی، توضیحات و برچسب‌های (Tags) ویدیوهای رقبا، می‌توانید استراتژی‌های سئوی موفق آن‌ها را شناسایی کنید. به این صورت می‌توانید ویدیوهای خود را بهینه‌سازی کرده و رتبه بهتری در جستجوها به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید.

هرکدام از عناصر بصری در تصویر کوچک با رنگ‌های متضاد به جذب نگاه بیننده و ایجاد حسی حرفه‌ای کمک می‌کنند. به بازدیدکنندگان خود بگویید دقیقاً چه تعداد هک اینستاگرام به آن‌ها آموزش می‌دهید، یا قول چیزی خاص و قابل توجه مانند ویدیوی دوم در مثال بالا را بدهید. گنجاندن این وعده‌ها در عنوان ویدیو، البته بدون تجاوز از حداکثر محدودیت کاراکتر‌ها، یک راه خوب برای گرفتن کلیک است. با این حال، حجم، فاکتور بسیار مهمی است؛ چرا که معیار بسیار خوبی از میزان محبوبیت و گستردگی جستجوی موضوع شماست و می‌تواند به شما کمک کند که با چه اولویتی درباره چه چیزی ویدیو بسازید. اگر رقیب شما محتوای ویدیویی، پادکست، کتابچه و… دارد بهتر است شما نیز در استراتژی‌تان چنین مواردی را لحاظ کنید. مطمئنا همه رنگ بودن محتوایی در چنین شرایطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابزار Semrush یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین ابزار بررسی رقبا به شمار می‌رود. اگر متوجه شدید که رقبای شما کاری را بهتر از شما انجام می‌دهند، اکنون یک آیتم اکشن دارید. URLهای خود را بهبود بخشید تا به‌خوبی URLهای رقبای شما یا بهتر از آنها باشند. گوگل می‌تواند از این عناوین برای قطعه‌های برجسته و سایر ویژگی‌های جستجو استفاده کند. تگ‌های هدر خود را با تگ‌های هدر رقبا مقایسه کنید تا فرصت‌هایی برای بهبود بیابید. این امکان را دارید تا از ابزار تحقیقات ارگانیک Semrush برای شناسایی رقابت سئوی خود بهره ببرید.

مثلاً شکست دادن یک سایت قوی که رتبه سوم گوگل را در یک کلیدواژه دارد، سخت‌تر از شکست دادن یک سایت ضعیف است که در همان کلیدواژه، رتبه دوم گوگل را به دست آورده است. این یک ابزار تحلیل و بهینه‌سازی سئو برای یوتیوب است که به شما اطلاعاتی مفصل در مورد عملکرد ویدیوهایتان و رقبا ارائه می‌دهد. VidIQ امکاناتی مانند تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، پیشنهادهای بهینه‌سازی و تجزیه و تحلیل جامع را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید اطلاعاتی راجع به تعامل کاربران، رتبه‌بندی ویدیوها و رتبه کلمات کلیدی دریافت کنید. همه ما می‌دونیم که تولید محتوای باکیفیت برای موفقیت در یوتیوب خیلی مهمه، ولی این تنها نیمی از راهه. نصف دیگه‌اش به سئوی ویدیوها و انتخاب کلمات کلیدی مناسب مربوط می‌شه.

دریافت اعلانات ایمیلی راجع به موضوعات داغ و جریان‌ساز هم از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد VidIQ به حساب می‌آید. در حالی که کلمات کلیدی که در HubSpot پیدا می‌کنی محبوبیتشون رو در جستجوی استاندارد گوگل نشون میدن، خیلی از این موضوعات در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل هم ویدیو تولید می‌کنن. وارد کردن این کلمات کلیدی، تنوعی از کلمات کلیدی و عبارات تطبیق گسترده در عناصر مختلف ویدیوی یوتیوبت می‌تونه مخاطبان مناسب رو جذب کنه. برای خیلی از تولیدکنندگان محتوا، رشد مخاطب با انتخاب یک موضوع و بعد بهینه‌سازی ویدیوهای یوتیوب شروع میشه. در عوض، الگوریتم یوتیوب از چند عنصر کلیدی برای رتبه‌بندی ویدیوها استفاده می‌کنه.

برچسب‌های زمانی به بیننده‌ها راه آسونی میدن تا به قسمت مورد نظرشون در ویدیو برن یا دلیلی برای منتظر موندن تا اون بخش روی صفحه ظاهر بشه. برای پیدا کردن زمان تماشای مناسب برای مخاطبت، سعی کن ویدیوهایی با طول‌های مختلف بسازی. بعد، یک تحلیل سریع از زمان تماشا، میانگین مدت بازدید و نگهداشت مخاطب برای هر ویدیو انجام بده و استراتژیت رو تنظیم کن. مثلاً، بیش از 70% زمان تماشا در یوتیوب روی دستگاه‌های موبایل اتفاق می‌افته. در حالی که بعضی‌ها می‌تونن یک ویدیوی یک ساعته رو روی صفحه کوچیک ببینن، این آمار نشون میده که شناخت مخاطبت چقدر مهمه. در HubSpot، از این استراتژی برای بخش‌بندی ویدیوهامون بر اساس علایق بیننده استفاده شده.

به کمک ابزار تجزیه و تحلیل نتایج جستجو می تواند به صورت رایگان اطلاعات منحصر به فردی، مانند شاخص هایی که نشان می دهد یک وب سایت در نتایج جستجو افزایش یا کاهش می یابد را مشاهده کنید. Serpstat بر تجزیه و تحلیل نتایج جستجو متمرکز است و کاربرد آن برای تجزیه و تحلیل بک لینک ها و تجزیه و تحلیل رقبا است. با استفاده از بخش بررسی کلمه کلیدی سلکتک می‌توانید کلمات کلیدی رقبا را وارد کنید و چندین نوع دیگر برای استفاده در سئو سایت خود را مشاهده کنید. در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از موج‌های رسانه‌ای اطلاع پیدا کنید و از بازخورد آن، برای بالا بردن ترافیک و تعامل صفحه خود استفاده کنید. همچنین تولید محتوای آموزشی، پاسخگوی خیل عظیمی از مخاطبان خواهد بود که روزانه وقت زیادی را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های خود هستند.

برخی مواقع ویدیوهای طولانی‌تر می‌توانند به دلیل ارائه محتوای جامع، پیشرفت سئو را تسهیل کنند. اما در مواقع دیگر، ویدیوهای کوتاه و مفید نیز می‌توانند جذب تماشاگران و بهبود سئو را به همراه داشته باشند. بنابراین، سعی کنید محتوای جذابی ارائه دهید تا کاربران به تماشای کامل ویدیوهایتان ترغیب شوند. TubeBuddy افزونه‌ای برای مرورگر است که اجازه می‌دهد به روش‌های گوناگون، کانال یوتیوب خود را مدیریت کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه می‌توان به وجود ابزارهایی برای افزایش بهره‌وری، سئو ویدیو، تحقیق کلمه کلیدی، تبلیغ محتوا و پردازش گروهی اشاره کرد. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند.

توجه داشته باشید که اگر این مراحل را جا به جا انجام دهید، احتمال اینکه بتوانید تحلیل نهایی درستی داشته باشید، کم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم طبق نقشه راه که در ادامه توضیح می‌دهیم عمل کنید. از برخی جهات، می‌توانید قسمت SERP یوتیوب را مانند یک فروشگاه دیجیتال تصور کنید؛ شما محتوای خود را می فروشید و جستجو کنندگان وقت خود را صرف می‌کنند. در هر SERP، شما باید به عنوان بهترین، حرفه‌ای‌ترین و کامل‌ترین محتوا در مورد موضوعی که جستجو کرده‌اند، به شکل متمایزی ظاهر شوید. اجرا کنندگان ویدیو مستقیم به دوربین نگاه می‌کنند و متن روی صفحه بیشتر برای این است که نشان دهد ویدیو قرار است درباره چه چیزی صحبت کند.

همچنین اطلاعات ارزشمندی مثل حجم جستجوی ماهانه و روند تغییرات این کلمات را در اختیار شما قرار می‌دهد. چون این تحلیل به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به فعالیت خود داشته و شانس موفقیت استراتژی انتخابی، بیشتر شود. می دانید که سئو یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رشد یک وب سایت باید به کار بگیرید. این نتیجه مطالعه برایان دین (Brian Dean) موسس Backlinko از ۱.۳ میلیون ویدیوی یوتیوب است و ارتباط واضحی بین نظرات ویدیو و رتبه‌بندی آن توسط یوتیوب را نشان می‌دهد. تشویق بازدیدکنندگان به تعامل، یکی از ساده‌ترین نکات سئو یوتیوب برای پیاده‌سازی است و می‌تواند تفاوت قابل توجهی در عملکرد محتوای کانال شما ایجاد کند. حالا که عنوان شما برای جلب نظر بازدیدکنندگان بالقوه، زیاد است، می‌توانید با اضافه کردن توضیحات کمی عمیق‌تر هم باشید.

برای ارزیابی کیفیت محتوا می‌توانید به عواملی مانند تعداد کلمات، استفاده از کلمات کلیدی، و جذابیت محتوا توجه کنید. برای شناسایی رقبا می‌توانید از ابزارهایی مانند SEMrush، Ahrefs و Moz استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا لیستی از رقبای خود را تهیه کرده و فعالیت‌های آن‌ها را بررسی کنید. اما بهترین ابزار، خود موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو هستند که وبسایت‌های فعال در حوزه کاریتان را به شما معرفی می‌کنند. این رقبا وبسایت‌هایی هستند که در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مهم، در حوزه کاری شما رتبه بالایی دارند.

توضیحات دقیقی از محتوای ویدیو ارائه دهید و از ترجمان‌ها برای افزودن زیرنویس به فیلم‌های خود استفاده کنید. گنجاندن رونوشت‌ها نه تنها به دسترسی کمک می‌کند، بلکه محتوای بیشتری را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد تا فهرست شوند. تعداد نظرات، لایک‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها نشان‌دهنده میزان محبوبیت ویدیوهاست. با بررسی نظرات کاربران در ویدیوهای رقبا، می‌توانید نقاط ضعف آن‌ها را شناسایی کرده و محتوای خود را بهبود دهید. کلمه کلیدی در تولید محتوا بسیار مهم است؛ این کلمات به موتورهای جستجو کمک می‌کنند بفهمند موضوع صفحه چیست. شما باید بفهمید کاربران با چه کلماتی دنبال محتوای شما می‌گردند و همان‌ها را در متن استفاده کنید تا صفحه شما در گوگل نمایش داده شود.

قبل از اینکه ما به فکر جگونگی آنالیز سایت رقیب باشیم، باید رقیب خود را پیدا کنیم. اما در بسیاری از صنایع، رقیب شما می تواند در همسایگی شما یا آن سوی دنیا باشد. اجباری نیست، اما استفاده از برچسب‌های مرتبط، دید ویدیوی شما را برای مخاطب مناسب افزایش می‌دهد. توازن در طول مدت ویدیوها را حفظ کنید و توجه به نگه‌داشتن تماشاگران برای بهبود رتبه ویدیو. محتوای باکیفیت و جذاب باعث افزایش زمان تماشا و کیفیت ویدیوهای شما می‌شود. در صورتی که شناسایایی صحیح و هدف‌گیری دقیقی در هنگام تقسیم‌بندی مخاطبان داشته باشید، احتمال کلیک کردن هر فرد روی لینک‌تان را بالا برده و باعث بهبود CTR تبلیغات‌تان خواهید شد.

برچسب‌ها کلمات کلیدی هستند که به ویدیوها اختصاص داده می‌شوند و موتورهای جستجو از آن‌ها برای درک محتوا و رتبه‌بندی ویدیوها استفاده می‌کنند. با انتخاب و استفاده از برچسب‌های مناسب و مرتبط با محتوا، می‌توانید رتبه ویدیوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب بهبود بخشید. تحلیل رقبا در یوتیوب یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد کانال شماست. با این کار می‌توانید استراتژی‌های موفق آن‌ها را شناسایی کرده و ایده‌های جدیدی برای بهبود محتوای خود به دست آورید. این فرایند شامل ارزیابی نحوه تعامل مخاطبان، عملکرد ویدیوها و محتوای تولید شده توسط رقباست. با تحلیل دقیق، می‌توانید نقاط ضعف و قوت رقبا را شناسایی کرده و برای بهبود کانال خود برنامه‌ریزی کنید.

Snappa ضمنا تمام فرایند ویرایش تصویر را به صورت مرحله به مرحله آموزش می‌دهد و همین باعث می‌شود بهترین گزینه برای افراد تازه‌کار باشد. کپی‌رایت © ‏ کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد. این شامل تگ‌هایی میشه که یک ویدیو براشون بهینه شده، میانگین زمان تماشا و حتی اینکه اون ویدیو چقدر سریع ممکنه ترافیک جذب کنه. با مرتب کردن محتوات در خوشه‌های موضوعی، می‌تونی نظارت کنی کدوم محتواها به هم مربوط هستن، چه نوع محتوایی برنامه‌ریزی کردی و قبلاً چی ساختی. عنوان اولین چیزیه که کاربرها می‌بینن، پس سعی کن کنجکاوی و علاقه ایجاد کنی در حالی که به نوعی به بیننده قول می‌دی کمکش می‌کنی.

هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً می‌دانند به‌دنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود این‌که جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را به‌وضوح مشخص می‌کنند. کلمات متوسط در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کمتری دارند و شانس رتبه گرفتنشان در گوگل بیشتر است؛ بااین‌حال، ممکن است هدف جستجوی کاربران همچنان کاملاً مشخص نباشد. البته قابلیت‌های این ابزار محدود به همین اطلاعات کلی نیست و می‌توان آن‌ ها را با جزئیات بیشتری بررسی کرد. این کار باعث می‌شود تا شما دید بهتری نسبت به استراتژی محتوا یا استراتژی سئو بکار رفته توسط سایت رقیب داشته باشید. روش بعدی برای تجزیه و تحلیل سئوی سایت‌ های رقیب، استفاده از ابزار SEMrush است.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که محتوای ویدیوهایتان منحصر به فرد است، اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهید. ویدیوهایی با مدت زمان مناسب، به کاربران اطلاعات کافی را ارائه می‌دهند و از ترکیب محتوا و طول مطلوب برخوردارند. توصیه می‌شود مدت زمان ویدیو را مطابق با محتوا و نیاز کاربران تنظیم کنید. آموزش سئو یوتیوب می‌تواند به شما کمک کند تا بیشترین تعداد بازدید، لایک، اشتراک و نظر را جذب کنید و به تبع آن، ترافیک بیشتری به کانال یا ویدیوهایتان داشته باشید. دیسکریپشن و تایتل منتخب شما برای ویدیوها، بیشترین اهمیت را در چشم مخاطبان بالقوه دارند.

البته یکسری از سایت‌ها هستند که در بسیاری از عبارات مختلف جایگاه‌های بسیار خوبی دارند، بنابراین سعی کنید فعلا آن‌ها را به عنوان رقبای اصلی خود در نظر بگیرید. تحلیل رقبا فرآیندی است که در آن شما فعالیت‌های سئوی سایت‌های رقیب خود را مورد بررسی قرار می‌دهید. این موضوع شامل اهمیت بسیار زیادی است و انجام آن اصول خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید اینکار را انجام دهید، باید مراحل را یکی یکی طی کنید تا تحلیل نهایی را به دست آورید. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی بهبود سئو و افزایش موفقیت آنلاین است.

بک‌لینک‌ها به گوگل نشان می‌دهند که سایت شما معتبر است و محتوای ارزشمندی دارد. هرچه بک‌لینک‌های باکیفیت‌تری داشته باشید، احتمال رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجو بیشتر است. کیفیت بک لینک‌های دریافتی به عوامل مختلفی بستگی دارد و این موضوع توسط ربات‌های گوگل بررسی می‌شود. بنابراین سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر هستند، احتمالا بک لینک‌های خوبی دارند. از همین رو توصیه می‌کنیم حتما این مسئله را در روند تحلیل خود قرار دهید.

لینک‌ها به عنوان یکی از عوامل مهم سئو در یوتیوب شناخته می‌شوند و می‌توانند تأثیر قابل توجهی در رتبه‌بندی ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب داشته باشند. ابزار Keywords Explorer شرکت Ahrefs حاوی یکی از بزرگ‌ترین دیتابیس‌های کلمات کلیدی یوتیوب است. بنابراین می‌توانید به جستجوی کلمات کلیدی دلخواه مشغول شوید و اطلاعاتی راجع به میزان سرچ‌ها، میزان کلیک‌ها، درصد کلیک‌ها و تعداد مخاطبان ماهانه هر سوژه در یوتیوب به دست آورید. ضمنا می‌شود اطلاعات را براساس فعالیت کاربران سراسر جهان یا منطقه‌ای مشخص دسته‌بندی کرد. Keywords Explorer حتی برای سوژه‌های جدید به شما ایده می‌دهد و به تمام این دلایل، یکی از بهترین ابزارهای کار هر یوتیوبری به حساب می‌آید.

زیگ زاگ نتورک خانه تولید کنندگان محتوا است و همواره تلاش می‌کند بهترین سرویس‌ها را به آن‌ها ارائه دهد. برای اینکه بتوانید بازدیدها و نرخ سابسکرایب کانال خود را بالا ببرید، باید به صورت تمام و کمال روی قواعد سئو (SEO) تمرکز کنید. ابتدا باید با نیازها و عادات مخاطبان خود هنگام جستجو آشنا شوید، زیرا سئو راجع به شناسایی مخاطبان و مشتریان بالقوه است. در مرحله آخر هم به فعالسازی کسب درآمد مشغول می‌شویم و یاد می‌گیریم چگونه در یوتیوب تبلیغ کنیم تا به بیشترین درآمد برسیم. Rival IQ کانال‌ها را آنالیز می‌کند و اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها برای اتخاذ تصمیمات بهتر و دستیابی به نتایج موثرتر استفاده کنید. این ابزار نشان می‌دهد رقبا هر چند وقت یک‌بار پست می‌گذارند، چه میزان نرخ تعامل دارند و چقدر لایک، دیسک‌لایک، سابسکرایبر، ویو یا کامنت به دست می‌آورند.

همچنین به کاربران اجازه می دهد تا آن صفحات وب را بر اساس انواع بک لینک فیلتر کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که امتیاز سختی رتبه‌بندی، داده‌هایی در مورد رتبه‌بندی سایت‌های .gov یا .edu و تعداد صفحات اصلی که در 100 موقعیت برتر رتبه‌بندی شده‌اند را ارائه می‌دهد. ابزار SpyFu یک سرویس سئو است که به طور خاص به تحلیل رقابتی اختصاص داده شده است و بسیاری از ویژگی های مورد نیاز برای سئوکاران را ارائه می دهد. سامانه هوشمند سلکتک با ارائه خدمات بازدید نیز در مسیر سئو همراه شماست و با خرید ترافیک سایت می‌توانید قدرت SEO را افزایش دهید. برای شروع تجزیه و تحلیل باید یک نام دامنه یا یک آدرس کامل صفحه را وارد کنید. مطالعه‌ای که توسط AdAge در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که بازاریابان فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارند تا مخاطبان خود را پیش از آن که آن‌ها را از دست دهند، جذب و درگیرشان کنند.

با تمرکز کردن بر این کلیدواژه‌ها و بهینه‌سازی محتوای سایت بر اساس آنها، به سرعت به نتیجه دلخواه خواهید رسید. درواقع شما با استفاده از شکاف محتوایی، می‌توانید از نقطه ضعف رقبا برای پیشرفت خودتان استفاده کنید. تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا بدانید که دیگران در مورد برند شما چه فکری می‌کنند. از آنچه پیدا می‌کنید، می‌توانید در مورد کالاها و خدمات خود استفاده کنید تا افراد بیشتری را به شرکت خود جذب کنید. به این ترتیب، نه تنها کسب و کار خود را توسعه می‌دهید، بلکه سودآوری را نیز افزایش می‌دهید. ممکن است شما در یک بازه زمانی با یک کلیدواژه در صفحه اول گوگل باشید، اما در سئو هیچ چیز دائمی نیست!

با نصب افزونه VidIQ روی مرورگر، می‌تونید اطلاعات دقیقی در مورد حجم جستجو، رقابت کلمات و حتی رشد کانال‌های رقیب به دست بیارید. این ابزار شامل قابلیت‌هایی مثل SEO title and description recommendations و bulk SEO optimization هست که می‌تونه به بهینه‌سازی چندین ویدیو به صورت همزمان کمک کنه​. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند کلماتی که از قلم افتاده‌اند را شناسایی کرده و لیستی از کلمات کلیدی جدید و ارزشمند برای هدف‌گذاری بسازید.

اونها همچنین به طور غیرمستقیم با دادن یک نسخه متنی از محتوای ویدیوت به یوتیوب کمک می‌کنن برای جستجوی یوتیوب بهینه کنی. برچسب‌های زمانی همچنین سئو رو بهبود میدن چون برای الگوریتم یوتیوب راحت‌تر می‌کنن محتوای ویدیوت رو بفهمه. این کمک می‌کنه ویدیوت برای عبارات جستجو داخل ویدیو ظاهر بشه، نه فقط موضوع کلی ویدیو. اما با انتخاب دسته مرتبط، الگوریتم یوتیوب ایده‌ای درباره موضوع ویدیوت پیدا می‌کنه. مثلاً این ویدیوی یوتیوب کلمه کلیدی اصلی “قالب‌های رایگان وردپرس” رو داره. بنابراین ویدیو برای جستجوی کاربر در مورد پیدا کردن قالب‌های رایگان وردپرس مرتبط به نظر می‌رسه.

یوتیوب اخیراً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی کرده و به تعاملات بیننده با ویدیوها توجه بیشتری می‌کند. برای مثال، زمان تماشای ویدیو (Watch Time) و میزان تعامل (Interaction) مانند لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها در رتبه‌بندی ویدیوها تأثیرگذارتر شده‌اند. بنابراین، ساخت ویدیوهایی که بیننده‌ها را برای مدت طولانی‌تری درگیر کند و تعامل آن‌ها را افزایش دهد، بسیار حیاتی است. به کمک تجزیه‌وتحلیل رقبا می‌توانید از نقاط ضعف آن‌ها استفاده کرده و آن را به فرصت‌هایی برای رشد سئو کسب‌وکارتان تبدیل کنید. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینک‌های ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وب‌سایت خود تدوین کنید.

علاوه بر این، رتبه‌بندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه. تا همین یک دهه پیش، بازاریابی ویدیویی درونگرا یک ایده کاملاً جدید بود. مثل هر موتور جستجویی، یوتیوب می‌خواد محتوایی رو نمایش بده که به جستجوی کاربر پاسخ میده. مثلاً اگه کسی عبارت “چطور کراوات ببندیم” رو جستجو کنه، یوتیوب ویدیویی با عنوان “چطور بند کفش ببندیم” رو نشون نمیده. یکی از راه های معقول برای پی بردن به شیوه کار رقبا، بررسی فاکتورهای سئو در وبسایت رقبا با استفاده از ابزارهای موجود است. آنالیز رقابت در سئو برای کسب و کارهایی که از وبسایت استفاده میکنند همیشه مورد توجه بوده است.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/