هدف از ارائه کد تخفیف چیست؟

استفاده از کد تخفیف سایت کوتخفیف دلایل متعددی می تواند داشته باشد.

  • یکی از مهمترین اهدافی که به آن اشاره شد جذب کردن افرادی است که تا کنون وارد سایت ما نشده اند و تجربه خرید از سایت ما را ندارند.
  • ولی اصلی ترین هدف در استفاده از کد تخفیف ایجاد حس اعتماد بین کاربر و محیط سایت است.

برای مثال شما به عنوان یک مدیر سایت کد تخفیفی را برای لوازم الکترونیکی سایت خود قرار می دهید. وقتی کاربر وارد سایت شما می شود پس از آشنایی کامل با وب سایت شما ، با مشاهده کد تخفیفی که شما در اختیار او قرار می دهید باعث ماندگاری او در سایت می شوید. از این رو با استفاده از خدمات پشتیبانی سایت می توانید خیالتان از بابت فروش راحت باشد و دیگر دغدغه پشتیبانی محتوایی در خصوص محصولات خود نداشته باشید.

آشنایی کاربر با سایت با ارائه کدتخفیف

یکی از راه های افزایش بازدید سایت شما ایجاد یک کمپین برای مشتریان وفادار شما است.

این کمپین شامل ارائه دادن یک سری تخفیف های خاص به مشتریانی است که به سایت ما وفادار هستند و در صورت نیاز از سایت ما خریداری می کنند.

ولی جالبه که بدانید همه از کد تخفیف استفاده نمی کنند.

به طور مثال: شما در نظر داشته باشید یک خانواده ۴ نفری در یک هفته ۱ میلیون تومان هزینه دارند.

اگر این خانواده برای خرید خار و بار و مخارج زندگی خودشان هر هفته از کد تخفیف ۲۰۰ هزارتومانی استفاده کنند در نهایت این خانواده حدود ۱ میلیون تومان را پس انداز کرده اند. پس از این موقعیت هر کارفرمایی باید نهایت استفاده را ببرد.

۳ دسته از افراد از کد تخفیف در ووکامرس استفاده می کنند؟

  • دسته اول: کسانی که ارائه کد تخفیف را خوب نمیدانند و برداشتشان از محصول یک محصول خیلی به درد نخور است.
  • دسته دوم: افرادی که با تفکر و تامل ابتدا سایت و سپس محصول را بررسی میکنند و در صورت نیاز میخرند.
  • دسته سوم: افرادیکه بلافاصله با دیدن تخفیف بدون توجه به سایت و محصول و حتی نیازشان، محصول را خریداری میکنند. ( این افراد سوگولی مدیران سایت هستند)

کد تخفیف، راهی زیرکانه برای شناسایی رفتار مشتری

یکی از کارهای خیلی اساسی که هر سایت فروشگاهی باید بتواند آن را انجام دهد شناسایی رفتار مشتری خود است. شما با قرار دادن کد تخفیف متوجه می شوید مشتریان سایت شما به چه کالاهایی علاقه مند هستند و در نظر دارند چه کالایی و با چه ویژگی هایی خریداری کنند.

مزایا استفاده از کد تخفیف درسایت

  • اجرا این تکنیک در فروشگاه های مختلف مخصوصا ووکامرس خیلی آسان است
  • دنبال کردن و بررسی کردن اینکه آیا این تخفیف مؤثر بود یا خیر
  • موجب وفاداری مشتری با سایت می شود
  • خرید از فروشگاه اینترنتی شما زیاد می شود
  • ترافیک سایت شما بالا می رود
  • امکان بازدید سایت توسط کاربران و تبدیل شدن آنها به مشتری خیلی زیاد می شود

معایب استفاده از کد تخفیف در سایت

هیچ گلی بی خار نیست. ولی خار این گل دست را زخمی نمی کند.

  • سود پایینی دارد زیرا محصول را با تخفیف فروخته اید
  • احتمال آسیب رسیدن به برند شما را نیز دارد، به دلیل جنبه منفی که در تخفیف وجود دارد
  • احتمال عادت کردن مشتری به تخفیف
  • تبدیل نشدن کاربر به مشتری وفادار

کد کوپن چیست؟ (کد دوست داشتنی!)

کد کوپن چیست؟ در واقع شامل یک سری حروف و اعداد هست که هر کاربری برای کاهش هزینه ها از آن می تواند استفاده کند. فرض کنید در یک جشنواره برای خرید قالب وردپرس خود کد تخفیف ۵۰% قرار داده اید. از رو به محض این که مشتریان وب سایت تان بخواهند از تخفیف خرید قالب وردپرس شما استفاده کنند باید کد کوپن که می تواند شامل اعداد یا حروف باشد را وارد کنند. حال چگونه کد تخفیف بسازیم؟ آیا به برنامه ساخت کد تخفیف نیاز داریم؟ برای پاسخ به این سؤالات تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید